מיתוג דיגיטלי

המותג Jcpenney מציג מוצרים וסגנונות בתוך חנויות הקניון שלו, ע"י שימוש ברשת החברתית Pinterest.

מאז שהשוק המקוון התפוצץ, לקוחות נוהרים לחנויות המקוונות בהמוניהם, מה שבאופן טבעי פגע בקניון כפי שאנו מכירים אותו. חלק חנויות נסגרו, וונוצר איום ממשי על קיומם של רבות נוספות. לפים נוספים. בעלי חנויות רבים נוקטים צעדים משמעותיים  על מנת להבטיח כי השוק המקוון לא יחסל אותם. המותג הותיק JCP  בחר לנקוט בגישה ייחודית במאמץ ההישרדות הזה, על ידי שיתוף פעולה עם פלטפורמת המדיה החברתית Pinterest. במאמץ להגדיל את מספר המבקרים לעיתים תכופות יותר בחנויות  שלהם , חנות הכלבו תתחיל לארח את מסכי Pinterest בקניונים ברחבי הארץ.

הלוחות יראו כמו לוח Pinterest דיגיטלי, אלא גם בקנה מידה גדול יותר על מסך פיזי שיוצב בתוך או ליד החנות. והם יציגו  כל דבר, החל בהלבשה, מוצרי יופי ועיצוב שיער.

הלוחות שימשו בתחילה כתכסיס שיווקי לקראת יום האם. התקווה היתה כי הצרכנים ימשכו ללוחות המעניינים בתוך החנויות וישתמשו בהם לבחור מוצרים מיוחדים לאמהות שלהם. הם הוצבו  רק ב- 10 קניונים לניסוי, אבל צפויים לצוץ בחנויות אחרות בזמן הקרוב.

הפרויקט כולו הוא הרחבה של קמפיין הפרסום של המותג Get Your Penney’s Worth, והוא צפוי להימשך גם בעתיד. ג'יי סי פני הצליחה ל"חתן"  באופן מושלם את עולם השיווק הדיגיטלי עם עולם השיווק הפיזי דרך הקמפיין הזה, משהו שכל בעלי החנויות הפיזיות היו שמחים להתמחות בו..

הרעיון הזה שכל אינטראקציה עם  JCPenney  שווה את הזמן , הכסף והמאמץ של מישהו –

הדרך הטובה ביותר  ליצור את הצעת הערך הזו היא לתת לה פתרונות משמעותיים עם חוויות קניות,"  אוצמ סמנכ"ל אסטרטגיה שיווק ותקשורת של המותג . "Pinterest היא באמת יעד עבור הצרכן שלנו, האמא האמריקאית המודרנית המחפש את מראה המושלם מכף רגל עד ראש."

כדי להפוך את הקמפיין להצלחה גדולה יותר, הרשת השווה ביליונים, ביקשה את עזרתם של עשרות בלוגרים בדיבור על טרנדים וסגנונות המוצעים בחנויות המותג. הבלוגרים האלו כתבו על הסגנונות האהובים שלהם ו"נעצו" אותם ב- Pinterest, ולאחר מכן הוצגו על לוחות Pinterest ענקיים בקניון.

JCpenney , נפעמים לנוכח הצלחת הקמפיין שלהם, ו- Pinterest שמח להיות חלק מהפרסום.

שותפות זו עשויה לשמש כסטנדרט למותגים קמעונאיים בכל מקום שמחפשים לשלב שיווק דיגיטלי ופיזי לתוך מאמצי הפרסום שלהם, במיוחד בסביבת קניון. בשלב הזה של המשחק, משווקים בקושי יכולים להתעלם משני צדי הקשת. קונים יתעלמו מאלו שלא ישתמשו באסטרטגיות שיווק דיגיטליות, ואלו שידלגו על  שיווק פיזי יאבדו נפח גבוה של המרה.

תנועה בקניונים וחנויות קמעונאיות ירדה באופן משמעותי מאז עליית העידן הדיגיטלי, ובעלי החנויות חייבים ללמוד לעבוד עם שיווק דיגיטלי אם הם רוצים להתבלט.