מיתוג

אייבי אקרמן – מומחית לאסטרטגיה קולינרית -מסבירה איך ליצור חוויות חדשות ממסורות ישנות.

תרבות המזון, מנהתצוגה אל הצילחות, מושרשת במסורת. בין אם אתם בניו יורק או במונטריאול, לאכול בייגל יהיה מהיר וצפוף. לאנשים לא אכפת , כי זו מסורת. ההפך הוא נכון עבור אוכל גורמה. מסעדות  יוקרתיות יציעו לרוב תפריטי טעימות על מפות לבנות ובליווי נרות. זה מה שאנשים מצפים כי זו מסורת.

בכנס PSFK השנתי בניו יורק, אייבי אקרמן, מייסדת חברת האירועים הקולינריים Butter And Egg Road, שיתפה את הטרנד החדש בתעשיית המזון, מיזוג חוויות אוכל מקצוות מנוגדים של הקשת במטרה ליצור מסורות חדשות עבור מטבחים מבוססים.

אקרמן  מכנה את הטרנד החדש הזה  "High-Low Dining " הטרנד עושה פיוז'ן בין סגנון מסורתי לבין ההפך הגמור שלו.

אחת הדוגמאות לכך היא Blanca, מסעדה מדורגת מישלן בלב השכונה הלוהטת הבאה בברוקלין – שכונת בושוויק . יש לה את כל מה שהיית מצפה ממסעדה יוקרתית במנהטן: רשימת מתנה ארוכה, תפריטי טעימות של 20 מנות, אווירה אינטימית. ההבדל היחיד הוא, שהיא בבושוויק.

" זה נותן מבט חדש על יוקרה" מסבירה אקרמן.

גרסה שונה במקצת של מגמה זו באה בצורה של בייגל. Sedelle's היא מאפייה ניו יורקית ומסעדה שממסגרת מחדש את  חוויית הבייגל ע"י הגשה לשולחן, לקס על מעמדי תה מוכספים  והסועדים יכולים להנות מאכילת בייגל על צלחות מהודרות. "הבייגל  מעולם לא נראה טוב יותר" על פי אקרמן.

אקרמן מאמינה ש High-Low Dining" " נובע מהתשוקה האנושית לגלות משהו חדש.

"אנחנו משתוקקים להיות מופתעים ומאושרים על ידי המצאה מחדש של הישן. הדרייב ל- "High-Low Dining "  מגיע יותר מהניסיון להמציא מחדש את החוויה ולאו דווקא את האוכל. "לדור המילניום   שאנחנו יודעים, מתענג על החוויה, נותן לשפים את הכלים הדרושים להם כדי ללכוד קהל חדש, כי הוא תמיד מחפש את הבא."

הטרנד הזה תופס תאוצה עם הופעתם של מסעדות אוכל מהיר ופשוט המציעות תפריט יין.

סועדים במסעדות כמו טאקו בל וצ'יפוטלה יכולים לשתות כוס יין עם בוריטוס שלהם.

אקרמן סיימה באמירה שאם נשנה את הדרך שבה אנחנו מסתכלים מזון, המזון עצמו ישתנה.